14. aug. 2011

Got my thinking cap on

...og jeg tror den har gått tom for strøm!!


Bilde lånt fra Google

Jeg skal strikke en tunika (oppskrift nr #1952 i Strikk til Nøstebarn-boka). Greia er bare den at jeg ikke vil ha den så løs og "hullete" som den er på bildet i boka.

Min logiske sans sier at den vil bli finere hvis jeg går ned fra pinne nr 6 til pinne nr 3 1/2 eller 4, er dere med så langt? For det er nemlig her jeg støter på problemer. Hva gjør jeg med maskeantallet da? Strikkefastheten i oppskrifta er 15 m = 10 cm på pinne nr. 6

Håper virkelig noen av dere kan hjelpe meg, hvis ikke så kan det bli spennende å se hva jeg ender opp med ;-)

Klem fra Frøken M

2 kommentarer:

  1. Du må nok regne ut hvor mange masker du trenger pr 10 cm på pinnestørrelsen du skal bruke - kan bli spennende dette :-)

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  2. du kan jo få samme strikkefastheten med annet garn og mindre pinner, da...ofte når ting er strikka sånn at det blir "hullete" så er det fordi garnet er tynt og pinnene tykke...

    SvarSlett