12. juni 2011

Blomsterkvast og jomfrutur

ENDELIG er nøstebarn-topp/tunikaen ferdig! Det er ikke det at det har tatt så himla lang tid, men når jeg hele tiden oppdager feil jeg har gjort og jeg ikke får gjort noe med uten å rekke opp, da er ikke motivasjonen høy! Tross i alle feil ble ikke resultatet så verst likevel!
Legg merke til at dette liksom skal være i str. 10 år.. Ja særlig! Jeg prøvde den på, og den passa godt. Mottakeren på 8 kommer hvertfall til å ha et plagg som kan passe lenge :)

Knappene synes jeg rett og slett er nydelige! Lilla perlemor med hvite blomster. Bildet er ikke så klart, men jeg håper dere ser hvor fine de er likevel :) Når man finner slike knapper kan man jo ikke kjøpe bare de man trenger! "Hei, jeg tror jeg trenger 9 sånne knapper!" wooops...



En lite bukett blomster fikk også plass..  Min kjære skal få æren for pynten her, for kan man overse en kommentar som: "Joda, den var kjempefin, men er det ikke litt kjedelig med bare lilla og ingenting mer?" Men han hadde rett, det ble veldig mye finere med pynten!

Fakta om vidunderet:
* Oppskriften er i utgangspunktet oppskrift #1905 - Susannetrøye fra boka Strikk til Nøstebarn, men med noen moderasjoner
* Jeg har brukt 5 1/2 nøste med Lanett superwash garn fra Sandnes Garn i fargen 5226 pluss litt grønt garn til blomsterkvasten
* 3 lilla perlemorsknapper og 3 lilla blomsterknapper

Siden mottakeren er ganske så allergisk mot katt, må toppen en snartur innom vaskemaskina før den legges i "ferdigkassa". VIPS, så kan jeg krysse av én ting til på julegavelista, og vi har ikke kommet lengre enn til midten av juni!

Så til jomfruturen. Jeg har strikket min første prøvelapp!! Da er den neste nøstebarntunikaen på pinnene (i det orginale garnet), så får vi håpe at den kommer til å se ut som den skal tilslutt ;)

5 kommentarer:

  1. Den ble jo riktig så fin :) Kjekt med disse kjærestekommentarene noen ganger, for det ble veldig bra med en blomsterkvast!!

    SvarSlett
  2. Så fin trøye du har strikket! Gjorde seg med pynten, det skal din kjære ha for ;) Typisk en sånn kommentar kunne min kjære også kommet med.

    SvarSlett
  3. Takk for besøk på bloggen min!

    Denne ble flott - så bra du fullførte til tross for feil. Det kan være lett å miste motet i slike stunder.
    Gratulerer med første prøvelapp! Selv synes jeg det er gørr kjedelig, men det hender jeg gjør det (en sjelden gang). Alternativt strikker jeg et stykke, og SÅ måler jeg til for å se om jeg har truffet på størrelsen. Kjedelig om det ikke gjør det da...

    SvarSlett
  4. Den ble jo kjempefiiin! :) Synd den ble så stor da men...jaja håper den blir brukt likevel:)

    SvarSlett
  5. Den ble kjempefin, og knappene og blomsten ble prikken over i'en :-) Kjekt med noe å vokse i da ;-) Jeg er altfor lite flink til å strikke prøvelapper - har litt samme taktikk som Siri over her :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett