3. juni 2011

Gave til kommende verdensborger

Ei god venninne av meg venter et lite mirakel i begynnelsen av august, og da må Berglivei-tante Marte trå til med strikkepinnene. (Berglivei-tante fordi mamman, jeg og tre andre jenter bodde sammen i et hybelhus i Bergliveien) Valget denne gangen falt på den flotte omslagsjakken i Drops sitt hefte Babystrikk nr 20
Den er strikket i Drops extra fine merino i jeans-blå og naturhvit. Det er første gang jeg strikker med oppskriftene til Drops, men jeg er fornøyd jeg! Kommer nok helt sikkert til å strikke mere fra det heftet jeg har i alle fall :) Jeg har heller ikke strikket med det garnet før, men har etter at jakken var ferdig hørt endel negativt om det. Det sies at det fullstendig mister fasongen etter vask. Hvilke erfaringer har dere med dette garnet?

Tunikatrøya jeg har blogget om tidligere er snart ferdig, mangler bare litt på bakstykket pluss montering så er det klart. Det blir spennende å se hvordan det blir til slutt!

På eksamensfronten ser jeg edelig lys i tunellen. I dag ble jeg ferdig med eksamen 5/6 og torsdag 9. juni kommer den etterlengtede sommerferien :)

5 kommentarer:

  1. Nydelig jakke, både fargen og passformen og den hvite kanten var ordentlig fin! Jeg har dessverre også hatt negative opplevelser med garnet :( En hals jeg strikket ble enormt vid etter håndvask, så mitt beste råd er å droppe vasken, eller eventuelt gå for maskinvask. Aner ikke hvordan resultatet blir, men håndvask var i hvert fall ikke tingen. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
    Du finner flere av hennes bilder her: http://www.flickr.com/photos/nemi1968/
    Der kan du også sende mail til henne:) Hvis du ikke får kontakt med henne er det bare å si i fra til meg;)

    Kjempefin jakke du har strikket!

    Ha en riktig god helg!:)

    SvarSlett
  3. Nydelig jakke! Heldige baby som får så fine klær =) Mvh Siv

    SvarSlett
  4. Omslagsjakker er en sikker vinner! De passer lenge, og sitter godt på, så det kommer nok til å bli godt tatt i mot.

    Jeg har litt kjedelig erfaring med et pannebånd i det garnet, men har hørt andre som har strikket genser som har vært fornyød. Mulig jeg strikket for løst?

    SvarSlett
  5. Denne jakken har jeg og strikket og den er emkel og rask, sånne prosjekt liker jeg godt.
    Det var en kjempefin blåfarge du har valgt.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Pernilla

    SvarSlett