27. juni 2011

Enda en verdensborger på trappene og sommerferie

Nei, heller ikke denne gangen hører verdensborgeren til meg. Det er enda en klassevenninne som skal ha små, og denne gangen har jeg strikka Lilleducks babytøfler til vidunderet.
Mønsteret finner du her, og disse er kjempeenkle å strikke. Litt "bøklete" første gangen, men du lærer det fort. Jeg har strikka disse flere ganger før, og tilbakemeldingene fra mammaene er at disse er helt fantastiske på foten til de små.

Garnvalget denne gangen ble babygarn fra viking. Det er ikke mange gram som trengs til disse, så her er det bare å finne fram restegarnet. Båndene er små søte silkebånd med blå fotavtrykk. Ja, de får en gutt ;)
Rekvisitten er mine nyplantede potteblomster. Ikke spørr meg hva de heter! Jeg gikk inn på Hageland på Nesset og ba om å få noen blomster som ikke kosta skjorta og som selv jeg som ikke har et eneste lite grønnskjær i fingrene kan få til. Sannelig ble det ikke så værst heller, om jeg må få si det selv.. De skal visstnok bli bare finere og finere når de rosa springer mer ut og de hvite sprer seg utover og henger litt neover.

Nøstebarntunikaen er snart ferdig. Har igjen det øverste av raglanfellinga. For en gangs skyld har jeg fulgt oppskrifta til punkt og prikke... Har en tendens til å tenke at "det er jo godt med litt ekstra lengde" eller "må virkelig sokkeskaftet være så lange? Det tror IKKE jeg!" Somregel med meget varierende hell...

Nå er det endelig sommerferie! Har vært ferdig med alle eksamene i ca to uker nå, men har jobba mye. Nå er det derimot tre uker ferie sammen med kjærestegutten og familiene våre. Turen går først til Tvedestrand på hytta til Jørgens familie før vi kjører til Osen og Vingsand til feriehuset til familien min. Som dere ser så er det dårlig med storslagne utenlandsturer, men er det ikke litt sånn når men er studenter? Vi kommer til å kose oss gløgg ihjel likevel vi  :) Håper bare været blir litt bedre enn det ser ut nå!

Ha en flott sommerferie alle dere flottinger der ute! Jeg kommer sterkere tilbake om tre uker, og gleder meg til å pløye meg gjennom bloggene deres når jeg kommer hjem :)

2 kommentarer:

  1. De var jammen søte =)

    Riktig god tur!
    -bli med på Give away hos meg før du drar, da ;)
    Mvh Siv

    SvarSlett
  2. Nydelige sokker! Disse ligner vel både på Madam Møllers babysokker, og Knitgirl sine babysokker som begge sitter godt på foten :) Ang blomster kan jeg også anbefale georginer og margeritter, som er sorter som passer fint til oss med mindre grønne hender - og blomstene er jo ikke noe mindre pene så da er det iiingen fare! ;) ;)

    SvarSlett