16. juni 2011

Orden i sysak.. eh, nei. I strikkesakene..

Jeg har garn! Litt garn, endel garn... GREIT, jeg har ganske mye garn! Og noen UFOer, men faktisk ikke så mange. (bank i bordet)
Det å ha masse garn er jo i seg selv ikke noe problem, men når man har en bitteliten leilighet der lagringsplass er en mangelvare, det er da det blir kaos. Jeg har skreket meg til et lite hjørne av stua som mitt garnlager, for ærlig talt. Hvorfor må jeg gjemme bort garnnøstene mine mens mannen kan ha både dataen og x-boksen stående fremme?
Vel, uansett.. Når garnlageret har fått en så fin plass som på stua, da er det kanskje en idé at det ser greit ut. Det har det IKKE gjort tidligere.. Garnhjørnet mitt var fullt av kurver og poser og esker og løse garnnøster og strikkepinner og en katt som aldri klarte å la dette være i fred.

En dag ble det nok for både meg og herremannen (sikkert samme dag som katta forsynte seg av et nøste extra fine merino..), og jeg RYDDA!! Nå ser det faktisk bra ut!

Før:


Etter:


Mye bedre, spør du meg :) (Det finnes fortsatt en snik av en plastpose med garn i klesskapet mitt, men det snakker vi ikke så høyt om!)

På strikkepinnefronten har jeg fortsatt stort forbedringspotensiale. Alle strikkepinnene mine, ermerinner og rundpinner, rubbel og bit, lagres for tiden i en stor boks for frokostblanding kjøpt på Europris. Ikke optimalt, men mye bedre enn å ligge litt her og der, men aldri der jeg trenger dem. Knappene har også fått en egen lite blikkboks og strikkeoppskrifter som ikke er i bokformat har fått en perm. Alt fint plassert i bokhylla ved siden av garnhjørnet!

So let the strikking begin!!

4 kommentarer:

  1. Hehe, man lærer så lenge man lever! Her har jeg system på pinner, garn, knapper og utstyr, MEN alle påbegynte og delvis ferdige prosjekter inkl pinner flyter rundt omkring, til min kjæres store fortvilelse... MEN så ligger jo også xbox-kontrollene fremme, da, så da mener jo jeg at jeg har jo litt lov ;)

    SvarSlett
  2. Det ble fint :-) Og sannelig trengs det en liten opprydning innimellom i garnlager (og ufoer) - jeg kjenner 'problemet' ;-) Jeg har et stort hus med eget hobbyrom, men allikevel har jeg to store kurver med garn stående på den ene stua ;-) Jeg kjøpte meg rundpinneetui på Stoff og Stil jeg, og er veldig fornøyd med det :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  3. Spennende blogg du har.
    Legger meg til som følger for å se hva mer som kommer ^^

    SvarSlett
  4. Så flink du har vært til å rydde. Jeg har nettopp gjort det samme selv, fordelt over 3 dager, hehe. Digg å ha orden i garn og pinner. (samt få frigjort garn fra ufoer som sannsynligvis aldri vil bli fullført)

    SvarSlett