19. mai 2011

Frøken M skal gjøre ting hun VIRKELIG ikke kan...

Interiør er kult! Det er svært få ting som er stiligere enn å komme inn i et hjem der den som bor der har god sans for interiør og hva som passer sammen. Problemet er bare at jeg ikke har den gode sansen! Jeg kan, som alle andre gå inn i et rom å si "dette var kult!" eller " jeg likte ikke dette så godt jeg.." men jeg kan overhode ikke å sette det sammen selv.

Da vi kjøpte leiligheta vi bor i nå, kjøpte vi møbler etter økonomi og om enkeltmøblene var fine. Vi hadde tenkt oss ut noen farger, men mer enn det tenkte vi ikke på helhet. Leiligheta vår er liten, så det var ikke mange møblene som trengtes for å "fylle den opp" med det vi trenger og litt til. Vi hadde flaks. Møblene passa sammen og vi har fått det fint. (Synes vi selv i alle fall)

Den sorte baksida er imidlertid badet vårt. Det har blå baderomsplater på veggene som det er så mye skruehull i at det ser ut som det har vært et skuddmasakre der inne. Gulvet har grått belegg og varmekablene ligger så langt nede at de er så godt som ikke-fungerende. Den ene døra på dusjkabinettet er løs, så det er nesten så vi må holde den oppe mens vi dusjer og det lukter ikke akkurat godt inni der! Baderomsmøblene er et kapittel for seg selv. Det er snakk om to bittesmå høyskap som må stå inntil hverandre, hvis ikke faller de sammen. Det ene mangler en fot og det andre er så skakkt at det holdes oppe av en hullete tights (!) som vi har bretta sammen under den ene foten. Vi kan ikke ha tom skittentøyskurv, for det er ikke snakk om at det er plass til alle hånddukene i skapet. Hele badet har med andre ord sett sine bedre dager.

Dette har vi tenkt å gjøre noe med. Vi skal gå inn i noe jeg ikke kan i det heletatt. Det er her jeg håper å kanskje kunne få litt hjelp av dere der ute. Har dere noen tips til hvor vi kan få tak i rimelige saker og ting? Vi har fått et flott, hvitt baderomsmøblement, så det vi mangler er baderomsplater eller baderomstapet (eller andre RIMELIGE alternativer) og et billig dusjkabinett. Siden vi begge er studenter så har vi ikke allverdens av ressurser å legge inn i dette, men va kan da komme langt med det vi har så lenge vi finner rimelige løsninger.

Har noen av dere erfaringer med oppussing av bad på lavbudsjett?

På strikkefronter går det sakte men sikkert fremover med trøye-tunika'n, men det er disse teite eksamene da. Ble ferdig med en i går, og har heldigvis ikke neste skoleeksamen før 30. mai. Før den tid må jeg imidlertid levere en eksamensoppgave som jeg sitter å prøver å få skrapet ned noen ord på nå, men det går trått. Blogging er morsomere! Som samboeren så fint sier: "D vises når du har eksamensperiode, du gjør så my husarbei da.." ...kremt...

Motivasjon, treng deg på! Her skal du motstand finne!

1 kommentar:

  1. Hehe, jeg kjenner meg SÅ godt igjen! Er så glad for at jeg slipper å gjøre noe med badet vårt, for jeg er så på viddene når det gjelder plassering av møbler i et rom - og jeg trives ikke med å innrede! Har dessverre null og niks å bidra med, men håper vi får følge prosessen herfra :) Og når det gjelder eksamener: husarbeid er myye bedre enn lesing ;) Lykke til!

    SvarSlett