16. mai 2011

Man tager hva man haver

To dager igjen til første eksamen! Hjerterytmen øker med godt over 100 slag i minuttet bare jeg tenker på det. Først ut er en skriftlig eksamen i English Grammar and Translation nå 18. mai, så går det slag i slag før det hele plutselig er over 9. juni.

Selv om mesteparten av tiden min må brukes på eksamenslesing, er det fortsatt viktig å koble av innimellom. Hva er ikke en bedre avkobling enn en tur til nøstebarnbutikken i Fjordgata i Trondheim? Skulle egentlig bare innom en snartur for å se og bli inspirert, men det skar seg fort.. Kom hjem med to hesper 2-tråds garn i lys grønn og turkist og oppskrift på en søt tunika som det minste søskenbarnet mitt skal få. Sett sånnt..

Ulempen med å kjøpe garn i hesper er at det må nøstes opp. Ikke har jeg et hespetre og da jobben skulle gjøres hadde jeg heller ingen hespekjæreste som var villig til å ta på seg jobben som holder. Da får man bruke det man har tilgjengerlig..


Noe støl i føttene og i ryggen, men jobben ble da gjort! Så nå venter to store nøster på å forvandles til skolejente-tunika til lillesnuppa mi :)

Nøstene må nok bare finne seg i å vente til jeg blir ferdig med den noe omredigerte trøya/tunikaen til storesøstra. På det prosjektet har jeg nå kommet til der jeg i følge oppskrifta skal begynne å felle til ermer. For å si det sånn, så er det ikke tvil om at dette blir en tunika! Jeg må nok bite i det sure eplet å strikke meg en prøvelapp før jeg starter på den neste tunikaen, for å bomme så totalt på strikkefastheten en gang til, det gidder jeg ikke..

Når jeg tenker meg om nå, så ser jeg at de fargene jeg endte opp med på tunikaen til snuppa er de samme som på evighetsprosjektet fra siste innlegg! Ingen som kan tenke seg til hvilke farger jeg foretrekker, er det det?

Jeg ser forresten at Nøstebarnbutikken i Trondheim skal være gjestebloggere på Nøstebloggen fremover. Gå til sidene deres HER for å ta en titt på den flotte butikken til de flotte damene.

5 kommentarer:

  1. Snedig hespetre du hadde der =) Tvi-tvi på eksamen, mvh Siv

    SvarSlett
  2. Heii!:)

    Kjenner til det eksamenstyret nå i disse dager..:P:P Har 3 som ligger på vent her også..:)

    En morro vri du hadde der ja :P Hehe

    SvarSlett
  3. Takk for lykkeønskninger! Håper det går bedre enn jeg frykter!

    Ja, det hespetreet der er nok det mest hendige jeg har vært borti. Der er jo så enkelt å ta med seg ;)

    SvarSlett
  4. Hihi, den kommentaren du viste meg var jammen god! Det er nok ikke så enkelt å være mannfolk blant oss strikkere :D Kjempefin blogg du har, hit titter jeg innom flere ganger!

    SvarSlett
  5. Kjenner igjen det bildet der ja.... Jeg slenger hespet over knærne, eller om Kjæresten er i slaget, så får han æren av å være hespetre "Å, bli ferdig da!" He he :)

    SvarSlett